Questions are creative acts of intelligence.

Veelgestelde vragen

Veel is mogelijk in ons hotel, zo niet alles. Op deze pagina vind je de vragen die wij regelmatig krijgen van onze gasten. Zie je jouw vraag er niet tussen staan? Bel dan met onze receptie: +31 (0)541 585555 of stuur een e-mail aan info@wilmersberg.nl.

Reserveren en annuleren

Hoe kan ik een kamer reserveren?

Je kunt je verblijf online reserveren via de gele ‘boek nu’-button. Kies de gewenste datum, het aantal personen, het gewenste kamertype en het arrangement dat je wilt reserveren. Wij sturen altijd een bevestiging per mail. Indien je deze niet hebt ontvangen raden wij je aan om contact met ons op te nemen. Wil je meer dan 3 kamers reserveren? Neem dan contact met ons op via 0541 585 557.

Kan ik mijn reservering online annuleren of wijzigen?

Wanneer je online reserveert ontvang je altijd een boekingsbevestiging per mail. Via deze bevestiging kun je de reservering online bekijken, beheren en indien nodig annuleren. Wanneer je telefonische reservering hebt gemaakt kun je wijzigingen telefonisch of per mail aan ons doorgeven.

Wat is het annuleringsbeleid van het hotel?

Op al onze reserveringen zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) van toepassing. Aanvullend op deze voorwaarden hanteren wij de volgende standaard annuleringsvoorwaarden tot en met 31 december 2024 (m.u.v. feestdagen):
- Reserveringen kunnen kosteloos tot 24 uur voor de standaard check-in tijd van 15.00 geannuleerd worden. Wij geven de voorkeur aan een omboeking.
- Annuleringen binnen 24 uur voor de standaard check-in tijd van 15.00 uur kunnen kosteloos verplaatst worden (op basis van beschikbaarheid). Wel gelden de kosten voor een mogelijk verschil in tarief (wij maken gebruik van wisselende dagtarieven).
- Bij No-Show zal de volledige reserveringswaarde in rekening worden gebracht.

Kom je met een gezelschap van meer dan 3 kamers en/of 6 personen, dan hanteren wij annuleringsvoorwaarden voor groepen:
• Tot 3 maanden voor aankomst: kosteloos annuleren;
• Annulering tot 2 maanden voor aankomst: je betaalt 15% van de reserveringswaarde;
• Annulering tot 1 maand voor aankomst: je betaalt 35% van de reserveringswaarde;
• Annulering tot 14 dagen voor aankomst: je betaalt 60% van de reserveringswaarde;
• Annulering tot 7 dagen voor aankomst: je betaalt 85% van de reserveringswaarde;
• Annulering binnen 7 dagen voor aankomst: je betaalt 100% van de reserveringswaarde

Wat is de prijs van de toeristenbelasting?

Onze arrangementsprijzen zijn altijd exclusief verblijfsbijdrage à € 4,25 p.p.p.n.
Deze kosten bestaan o.a. uit de toeristenbelasting en overige gemeentelijke heffingen.

Heb ik een creditcard nodig om een reservering te maken?

Nee, je hoeft bij ons geen creditcardgegevens achter te laten om een reservering te maken.

Hotelkamers

Welke kamertypes zijn er?

Landgoed De Wilmersberg beschikt over 59 hotelkamers: 12 Kleine Kamers, 21Royale Kamers met Frans balkon, 21 Royale Bos- en Tuinkamers met terras, 1 Mindervalidenkamer, 2 Junior Suites en 2 Royale Suites.

Zijn de kamers voorzien van airconditioning?

Onze Kleine Kamers en de Suites zijn voorzien van airco. De Royale kamers met Frans balkon en de Royale Bos- en Tuinkamers beschikken over een centraal geregeld klimaatbeheersingssysteem.

Is er gratis WiFi beschikbaar in de kamers?

Bij De Wilmersberg maak je gratis gebruik van Wi-Fi in het gehele hotel.

Zijn de kamers rookvrij?

Het is niet toegestaan om in onze hotelkamers te roken. Het gehele hotel is rookvrij.
Op het fijne terras in het gras voor het hotel kan een drankje worden gedronken en hier mag gerookt worden. Op het terras aan de achterzijde van het hotel (yes, met het mooiste uitzicht van Nederland :-)) mag niet gerookt worden.

Zijn er bedjes voor baby's beschikbaar?

Neem de kids gezellig mee! Wij hebben zowel babybedjes als extra bedden voor kinderen beschikbaar. De kosten voor kinderen onder de 4 jaar bedragen ¤ 10,- per nacht en voor kids tussen de 4 en 12 jaar € 20,- per nacht.

Wat is het huisdierenbeleid van het hotel? / Mag mijn hond mee naar het hotel?

Honden zijn welkom in de lounge, op het terras en in een aantal Boskamers, mits vooraf gereserveerd. De kosten voor het gehele verblijf van de hond zijn ¤ 42,50.

Restaurant

Is het ontbijt inbegrepen in de kamerprijs?

Wanneer je in ons hotel overnacht, is het ontbijt altijd inclusief. Onze gasten vinden het ontbijtbuffet met Twentse streekproducten zó lekker dat we er iedere keer weer een dikke 9 voor ontvangen. Je kunt ook als niet-hotelgast bij ons ontbijten (daarvoor maak je hier een reservering).

Vanaf hoe laat en tot hoe laat kan ik ontbijten?

Maandag – Vrijdag: 07:00 – 10:00 uur
Zaterdag – Zondag: 08:00 – 11:00 uur

Welke eet- en drinkopties zijn beschikbaar in het hotel?

Je kunt bij ons terecht voor een heerlijk Twents ontbijt, een uitgebreide lunch, om te borrelen en te genieten van een culinair diner. De passie voor lekker, goed en eerlijk eten is groot bij De Wilmersberg. Ronald Bor en zijn team werken het liefst met verse, biologische producten uit de streek. Groenten staan centraal, je kunt kiezen of je daarbij vlees of vis wenst.

Is roomservice mogelijk?

Wil je liever een maaltijd op de kamer nuttigen? Dat is zeker mogelijk!

Wordt er rekening gehouden met een allergie of dieetwens?

Volg je een speciaal dieet of is er een voedselallergie waar wij rekening mee kunnen houden? Dan vernemen we dat graag en passen we waar nodig de gerechten voor je aan..

Zijn er opties voor kinderen?

Neem de kids gezellig mee naar De Wilmersberg. Speciaal voor onze jongere gasten hebben wij een menukaart voor kinderen. Ben je met een gezelschap en wil je dat de kinderen eerder aan tafel gaan? Dan is dat natuurlijk ook mogelijk.

Hoe kan ik een reservering maken voor het restaurant?

Verblijf je niet in het hotel, maar wil je wel graag bij ons ontbijten, lunchen of dineren? Maak dan hier een reservering in ons restaurant. 

Wellnessboutique

Heeft het hotel een fitnessruimte of zwembad?

Hotelgasten hebben gratis toegang tot het binnenzwembad, de fitnessruime, saunafaciliteiten en de tennisbanen. Direct vanuit het hotel zijn er mooie hardlooproutes en er is een jeu-de-boules baan.

Hoeveel sauna's zijn er?

Onze Wellness bestaat uit een Finse sauna, infraroodsauna, Turks stoombad, dompelbad, jacuzzi en rustruimte.

Hoe kan ik behandelingen reserveren in de Wellnessboutique?

Wil je even helemaal tot rust komen en genieten van een massage of gezichtsbehandeling? Je reserveert hier de behandelingen die je wenst. Verblijf je in het hotel? Geef dan in de opmerkingen het reserveringsnummer (WIL-nummer) aan.

Is het dragen van badkleding verplicht in de Wellnessboutique?

Bij gebruik van het zwembad is het dragen van badkleding verplicht. Onze Wellnessboutique met diverse saunafaciliteiten is een badkledingvrije zone.

Ik verblijf niet in het hotel. Kan ik gebruikmaken van de Wellnessboutique?

Wanneer je geen hotelgast bent, kun je gebruikmaken van onze Wellnessboutique indien je een of meerdere behandelingen bij ons reserveert. Meer informatie over behandelingen en wellnessarrangementen vind je in de brochure. Losse entree: € 17,50 per persoon. Gebruik van badjas, slippers en handdoeken zijn inbegrepen.

Faciliteiten en omgeving

Bieden jullie parkeerfaciliteiten aan?

Bij De Wilmersberg parkeer je gratis. Tevens hebben wij een aantal oplaadpunten voor elektrische auto's, waaronder speciale Tesla oplaadpunten.

Hoe kan ik het hotel bereiken met het openbaar vervoer?

Vanaf treinstation Oldenzaal regelen wij graag een taxi voor je. Indien je onze receptie 24 uur voor aankomst informeert over je aankomsttijd, is het op verzoek en op basis van beschikbaarheid mogelijk dat wij je vanaf het station ophalen. Of loop van het station in Oldenzaal naar ons hotel in ongeveer 30 minuten.

Kan ik een fiets huren?

Het is mogelijk om fietsen te huren via onze receptie. We hebben stadsfietsen (€ 15,- per fiets per dag) en e-bikes (€ 29,50 per fiets per dag). We raden aan om de fietsen tijdig te reserveren in verband met de beschikbaarheid. Bij de receptie zijn mooie fietsroutes verkrijgbaar die starten vanuit het hotel. Wil je liever een andere route? Bekijk dan onze Top 15 mooiste fietsroutes van Twente.

Kan ik mijn fiets opladen bij het hotel?

Neem je je eigen fiets mee tijdens jouw verblijf bij ons? Dan kun je deze stallen in onze kapschuur. Deze ruimte is alleen voor hotelgasten toegankelijk. Hier zijn tevens voldoende mogelijkheden om je fiets op te laden.

Waar is het hotel gelegen?

Ons hotel is gelegen in De Lutte, op 14 hectare landgoed en midden in het groene hart van Twente.
Toch zijn we goed en snel bereikbaar via de A1. Bekijk hier onze locatie.

Wat zijn de nabijgelegen attracties of bezienswaardigheden?

Vanuit het hotel sta je binnen 30 minuten wandelen in het bourgondische centrum van Oldenzaal. Attracties in de buurt zijn Het Lutterzand (7km), Huis Singraven (12 km) en Arboretum Poortbulten (2 km). Rijksmuseum Twenthe in Enschede is een aanrader, met aansluitend een wandeling door de prachtige wijk Roombeek. Het pittoreske stadje Ootmarsum is met haar vele galerieën ook het bezoeken waard.

Cadeaubonnen

Kan ik een verblijf cadeau geven?

Wat leuk dat je overweegt een verblijf bij De Wilmersberg aan iemand cadeau te geven. Er zijn verschillende opties.

- Je maakt zelf een reservering voor de ontvanger en geeft hierbij aan dat je het verblijf cadeau wilt geven. Wij sturen je dan een betaallink toe voor de waarde van het arrangement + verblijfsbijdrage. De ontvanger hoeft dan bij vertrek enkel nog de overige gebruiken af te rekenen.

- Je geeft een cadeaubon ter waarde van een bepaald bedrag of een arrangement cadeau. Je betaalt de waarde van de cadeaubon en wij sturen deze per post of per mail naar je op. De ontvanger kiest dan zelf een datum (op basis van beschikbaarheid) waarop hij/zij bij ons wenst te verblijven en maakt een boeking onder vermelding van het cadeaubonnummer. De bon kan tijdens het inchecken worden afgegeven bij de receptie.

Ik wil mijn cadeaubon verzilveren

Je kunt de cadeaubon verzilveren door tijdens het maken van de reservering het nummer van de cadeaubon aan ons door te geven.
Het inwisselen van cadeaubonnen is, m.u.v. de feestdagen, mogelijk op basis van beschikbaarheid en mits vooraf vermeld

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en speciale aanbiedingen. Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico
Boek nu